6 stvari, ki se jih vsak podjetnik lahko nauči v Istanbulu

1. Prepričaj s ceno

Turki so mojstri barantanja!:) Pri nakupu hlač mi je prodajalec pokazal nekaj hlač s cenami (večina izdelkov tako ali tako nima cen). »See, normal trousers cost 70 liras, 50 liras, but for you, they are only 30 liras.«

2. Tvoj izdelek je nekaj posebnega
V celem Istanbulu je samo nekaj takšnih hlač! (skoraj unikatne LOL)
»You will see many trousers in this colour and those, and those, but this that you buy this is only one that we have.«

3. Garancija na izdelek
Če še nisi videti popolnoma prepričan, da boš izdelek kupil, ti prodajalec ponudbi »garancijo« – izdelek lahko prideš zamenjati oz. ti vrne denar, če še kje najdeš takšne hlače v Istanbulu (seveda ve, da itak nimaš pojma, v kateri ulici si ga kupil oz. rabiš pol dneva, da prideš do njegove trgovine:)).

4. Vzpostavi dober stik
Pogovor pri nakupu šala se je pričel takole: »What’s your name? Where are you from?« O, poznam eno Tino iz Nemčije. Zdaj imam že dve prijateljici Tini. Lahko leto je v Istanbulu živela ena punca iz Slovenije blabla …

Stavek, ki sem ga slišala milijonkrat: »This colour is perfect for your face colour!:)«

5. Prepoznaj potrebo, ponudi rešitev:)

Vreme je v spomladanskem Istanbulu spremenljivo, zato zjutraj veselo zakorakaš v nov sonček dan, popoldne pa te lahko ujame hud naliv, ki traja po več ur. Takrat kar na ulici prodajalci postavijo čeber plastik-fanstastik dežnikov (dejansko so iz nekakšne plastične folije, praktično za enkratno uporabo) in jih prodajajo za slaba 2 evra. V enem popoldnevu ali večeru lahko tako na glavni ulici v Istanbulu, ki jo vsak dan prečka več kot milijon ljudi, zaslužijo za en teden ali dva:)

6. Ponudi presenečenje!:)
Kljub temu da sem se za hlače pogajala na veliko, je prodajalec očitno že prišel do svoje spodnje cene in tudi moj argument, da sem iz majhne države in lepa punca (to je seveda že pred 15 minutami spesnil sam, ko mi je hlače še prodajal po višji ceni) ni več pomagal. Pa je vztrajal pri svoji ceni in ponudil presenečenje, »surprise gift«. Seveda me je zanimalo, kaj je to – zato sem hlače kupila, v dar pa sem prejela obesek, ki me bo ščitil in prinašal srečo :).

Skratka, če imate občutek, da ste vsiljivi pri prodaji svoji izdelkov, boste v Istanbulu ugotovili, da imate še kar nekaj prostora, da presežete mejo tolerance. Seveda pa je Istanbul več kot le učna ura podjetništva. Je pestra mešanica evropske in arabske kulture, turških dobrot in toplih ljudi.

Vas zanima podjetništvo in se želite povezati s slovenskimi podjetniki? Kliknite tukaj in se pridružite moji FB skupini Podjetništvo z nasmehom!