Kako postati vijolična krava?
A poznaš knjigo Seth Godin: The Purple Cow?
No, potem jo nujno moraš prebrati 🙂
Vijolična krava je sinonim za drugačnost, za blagovno znamko, ki izstopa, jo opazimo in ji sledimo, ker nam je zanimiva. Med tisočimi kravami, ki so rjave, bele in črne, se potem pojavi vijolična krava – in to si zapomnimo za vedno!
Sama sem imela podobno izkušnjo na potovanju po Novi Zelandiji, kjer je ovc več kot ljudi in povsod se pasejo bele ovce … enkrat pa nam je voznik avtobusa ustavil pri pašniku, kjer se pasejo roza ovce – ja, baje so res takšne in niso pobarvane.
In še danes se jih spomnim.
No, pa nazaj k vijolični kravi. Kaj moraš narediti, da postaneš vijolična krava?
1. Ideje, ki se širijo, zmagajo.
Kako to narediš?
Nikoli ne pripravi izdelka za vsakokar, ker potem v bistvu pripravljaš izdelek za nikogar. Najboljši način je, da se osredotočiš na nišo velikega trga in delaš z njimi.
2. Ne oglašuj vsem.
Oglašuj in trži ljudem, ki dejansko potrebujejo in IŠČEJO rešitev za svojo težavo.
3. Niso vse stranke enake.
Segmentiraj svoje stranke in opazuj, kako se obnaša posamezni segment (npr. zaposleni vs. podjetniki, ženske vs. moški itd.)
Poišči skupino, ki je najbolj donosna.
Poišči skupino, za katero je najbolj verjetno, da bo zgodbo o tvoji vijolični kravi širila naprej.
Ugotovi, kako lahko vsako od skupin zagovoljiš, tj. ji rešiš njeno težavo z dobičkom, in zanemari ostale.
Tvoji oglasi in trženje se ne sme osredotočiti na maso.
Njegov cilj morajo biti stranke, ki bi si jih sam-a izbrala za stranke, če bi lahko izbirala – z drugimi besedami tvoje sanjske stranke:)
Zakaj je tako težko “narediti” blagovno znamko, ki je “vijolična krava”?
1. Ker je ljudi strah imeti takšno blagovno znamko.
Če si drugačen, je zelo verjetno, da te eni ljudje ne bodo marali – je res? Kritiko vedno dobi tisti, ki izstopa, ne tisti, ki se prilagodi masi in se nahaja v povprečju.
In težko je zjutraj vstati iz postelje in si reči: “No, danes bom naredil nekaj, kar mi bo prineslo 10 novih kritik.”
Hm …. verjetno ni tvoj stil, a ne?
A po drugi strani: biti v povprečju, dolgočasen in podoben vsem ostalim skoraj gotovo na dolgi rok vodi v propad. Mogoče ne direktno v 0 evrov na računu, a gotovo ne tja, kamor si želi večina podjetnikov (in to je verjetno, da bi VSAJ udobno živeli iz prihodkov svojega podjetja ter lahko investirali v nadaljnji razvoj).
VAJA zate: naredi seznam stvari, s katerimi bi lahko bil-a drugačna (ti in tvoja blagovna znamak)?
Namesto da vedno kopiraš strategije in ideje, ki jih vidiš pri svoji konkureci, bodi drugačna.
Če ti razložim na primeru. Ko sem razmišljala, kakšen mentorski program bi pripravila, me je motilo, da je bilo 90 % programov na trgu enakih – približno isto obdobje, 1:1 coaching in online moduli. Spraševala sem se, kako lahko svojim stranka dam več in dobila idejo, da lahko ponudim DONE-FOR-YOU storitev – namesto njih naredim-o oglas, zgradimo mailing listo, oblikujemo, rešimo določene tehnične težave.
In to je tisto, kar dela program drugačen, in zaradi česar se tako dobro prodaja.
Enako sem naredil pri svoji prvi blagovni znamki “S Tino v tujino”. Pogledala sem, kje se na trgu nahaja potencial – premalo časa za učenje jezika in slaba pokritost z izdelki za učenje na poti, telefonu itd. Pripravila prvi avdio program Nemščina mim grede in do danes prodala že preko 4.000 izvodov 🙂
NALOGA zate: kako lahko postaneš “vijolična krava”?
Kje je potencial, ki ga še nisi izkoristil-a?
V katero smer gre trend in kako lahko – namesto, da trend kopiraš – narediš nekaj svojega?
Bodi lepo:*
Tina