
Kako hitro stestirati, ali tvoja ideja za digitalni izdelek “pije vodo”?
Rešitev je MVP – Minimum Viable Product 🙂
Kaj je to? To je tvoj izdelek (storitev) z omejenimi funkcijami oz. čista osnova, zato da stestiraš, ali je trg zanj pripravljen in se odziva. Ko sem pripravila svoj prvi avdio program Nemščina mim grede, sem posnela 1 uro avdio programa in ga začela prodajati za 8-10 evrov. To je bilo to! Nisem ga imela na CD-jih, le kot digitalno obliko, sama sem oblikovala sliko. Nisem imela spletne trgovine, nisem imela prepisa programa – torej, le zelo, zelo osiromašeno verzijo. Enako je s katerim koli digitalnim izdelkov.
Ni smiselno najprej porabiti mesece in mesece, da razviješ ali posnameš izdelek, ki ga potem nihče noče kupiti. Naredi prvo različico, potem pa izboljšuj sproti.
Temu modelu se reče “delaj vitko” (v slovenščino je prevedena knjiga “The Lean Startup”, Eric Ries).
Ko enkrat razumeš svojo idealno stranko, kdo sploh izdelek kupuje, dobiš prve povratne informacije in povpraševanja (mene so potem spraševali, ali lahko dobijo prepis besedila za avdio program, ali bo tudi nadaljevanja, ali imava v angleščini …), so vsi nadaljnji koraki logični in lažji.
Ideja modela “delaj vitko” je, da odločitve sprejemaš glede na to, kar ti pove trg, ne pa glede na tvojo izhodiščno idejo, ko si poskušaš predstavljati, kaj bi nekdo lahko potreboval. Lahko se tudi motiš. Poleg tega pogosto to, kar ljudje rečejo, ni isto, kot tisto, kar potem naredijo.
Lep primer sem doživela, ko sem 100 ljudi anketirala, ali bi se udeležili podjetniškeag dogodka za mreženje. 90 % jih je odgovorilo, da ja. Ko smo dogodek pripravile in poslale vabila s karto za 25 evrov za celodnevni dogodek, so karto kupili 3.
Ko torej vidiš, ali ima tvoj digitalni izdelek potencial, lahko narediš enostavno spletno stran, na kateri izdelek predstaviš (pred lahko uporabiš tudi pristajalne strani katerega koli orodja za e-mail – jaz uporabljam Mailerlite). Obstajajo tudi strani, kot je weebly, kjer si lahko sam-a izdelaš spletno stran in trgovino za nizke začetne stroške. Tako potem testiraš odziv trga in če je odziv dober, delaš korake naprej – investiraš v boljšo spletno trgovino, več denarja v marketing, posnameš nove izdelke itd.
Te zanima več? Vabljen-a na moj čisto novi webinar (POL)PASIVNI PRIHODKE Z DIGITALNIMI IZDELKI, kjer ti povem, kako se lahko tvoj račun polni tudi, ko si na dopustu, na morju, spiš ali delaš na drugem projektu 🙂 Če si webinar zamudil-a ali na tisti dan ne moreš biti z nami v živo, ni problema 🙂 Do webinarja in vseh bonusov imaš doživljenjski dostop.
Si želiš več?
Potem je zate ena od spodnjih možnosti:
Tinina akademija digitalnih izdelkov
ali
Mentorski program Svoboda in obilje z digitalnimi izdelki.