Kako svoje digitalne izdelke uspešno prodaja Ana Novinc?

1. Povej mi kaj več o tvojem digitalnem izdelku oz. izdelkih? Koliko časa se s tem že ukvarjaš? Ali je to tvoj core business ali delaš to “za zraven”?

Uhhh, da poskušam čim bolj skrajšat in povzet dogajanje zadnjih nekaj mesecev :). 

Na spletu prodajam e-verzijo formulacijskega dnevnika LAB NOTES – Formulator’s diary, za formulatorje, kozmetologe in ljubitelje ustvarjanja domače kozmetike od lanskega septembra dalje. V dnevniku se nahajajo formulacijske tabele in obrazci, ki formulatorju (kreatorju kozmetičnega produkta) omogočajo sistematično in organizirano ustvarjanje in beleženje vseh informacij o sestavinah in postopkih. Dnevnik omogoča ustvarjanje zapiskov, ki jih formulator nujno potrebuje za dober končen produkt, razvijanje in napredovanje.

To je moj »hobi biznis«, čez dan od ponedeljka do petka, z dvema izmed mojih najljubših oseb tega planeta ter drugimi rednimi in občasnimi super-pomočniki, kuham (in seveda jem – njamiii) v najbolj genialni in srčni kuhinji Na stopničkah, v Kopru. Zraven poslušam glasbo (sicer nimam pravice do izbire, ker baje reggaeton ni kul) ter se do solz nasmejim. In ja, dejansko lahko temu rečem služba – srečnica jaz :).

 

2. Kako si dobila idejo, da bi pričela prodajati digitalne izdelke?

Do zamisli sem prišla spontano oziroma naključno, več stvari se je povezalo ob pravem trenutku in nastala je poslovna ideja. Prodaja digitalnih izdelkov se mi je že dalj časa zdel privlačen koncept dela, vendar si nisem preveč razbijala glave s tem kakšen digitalni izdelek bi sama lahko začela prodajati.

Med magistrskim študijem turizma sem prebirala veliko literature na temo digitalnega nomadstva in na temo dela »kjerkoli in kadarkoli«. Ko sem izbirala temo za svojo magistrsko nalogo, se mi je to zdela super priložnost, da tematiko dodatno raziščem in odkrijem kaj več. Predvidevala sem, da bom znanje iz magistrske naloge lahko tudi kasneje uspešno uporabila v praksi in pri svojem delu, le da je to »delo« nepričakovano prišlo prej, kot končana magistrska naloga :).

Ideja o digitalnem formulacijskem dnevniku je nastala kmalu po tem, ko sem se vpisala na študij formulacije organske kozmetike. Za svoje eksperimente ustvarjanja kozmetičnih izdelkov, formulacije, metode in raziskovanja sem potrebovala nekakšen primeren zvezek oziroma laboratorijski zapisnik, kamor bi vse poizkuse zapisovala, ki pa ga nikjer na spletu nisem našla (ne v tiskani, ne v e-verziji). Imela sem predvsem dve želji – da je prilagojen za formuliranje kozmetičnih izdelkov in seveda, da je lep :). Najprej sem si star zvezek, ki mi je počival v omari poizkusila urediti v nekaj pol-preglednega, pa mi to ni najboljše uspevalo, ker sem smisel za prostorsko razporeditev, preglednost in uniformnost pustila nekje v osnovni šoli. Pa tudi zamudno je bilo vedno znova risati isto tabelo za vpisovanje sestavin in listati strani, da izbrskam kaj vse moram še zapisati. No, ta zvezek je preživel verjetno kakšen hvalevreden teden, ker sem kaj kmalu dobila super idejo, da si preglednico in ostale stvari, ki jih pri formuliranju potrebujem vedno znova zapisovati, uredim kar v računalniku, večkrat natisnem in zvežem v dnevnik. In končno sem dobila točno to, kar sem iskala! Iz navdušenja je potem sledilo spoznanje, da sem ustvarila produkt, ki bo sigurno v veliko pomoč mojim sošolcem oziroma drugim, ki se na kakršenkoli način ukvarjajo s formuliranjem kozmetičnih produktov. Po principu »čim manj kompliciranja« in čim manj začetnega finančnega vložka, sem se odločila, da izdelek ponudim v e-obliki. Takrat sem bila ravno proti koncu porodniške, tako da je bil super tajming, da zaključim »frej leto« (če si lahko z dojenčkom frej :P) v slogu in za prvi rojstni dan svoje hčerkice lansiram svoj »kjerkoli in kadarkoli produkt«.

3. Kje jih prodajaš? (spletna stran, družabna omrežja) – ni treba razkriti največje skrivnosti:) 

Trenutno prodajam preko svoje spletne strani, ki sem jo uredila v Wixu (brez predhodnega znanja, tako, da to res zmore vsak). Ker se s spletno trgovino nisem želela preveč ukvarjati sem s spletno stranjo povezala platformo Payhip (res super zadeva za začetnike pri prodaji digitalnih izdelkov – načeloma niti svoje spletne strani ne potrebuješ, vse lahko urediš v Payhipu – zastonj!). Poleg spletne strani redno objavljam na Instagramu, Facebook stran zaenkrat samo »obstaja«. Z ostalimi družabnimi omrežji se trenutno ne ukvarjam, ker bi mi to vzelo preveč časa, rajši se osredotočam na enega, najboljše kot znam. Uporabljam tudi mailing listo, ki se ji bom v bližnji prihodnosti malce bolj posvetila, saj se mi zdi odličen prodajni kanal in način grajenja skupnosti s svojimi uporabniki.

 

4. Kaj se ti zdi največja prednost digitalnih izdelkov?

Svoboda. Si sam svoj šef, količina dela, kraj dela in področje dela so odvisni od tebe. Največkrat gre tudi za zelo majhne začetne vložke, razen svojega časa (kar pa nikakor ni zanemarljivo). So tudi odličen »side business«, ki se lahko gradi postopoma, tako da redna služba ni izgovor. Pa še zalog in dostave ni :).

5. Kaj se ti zdi morebitna slabost digitalnih izdelkov?

Če se navežem na omenjeno svobodo in to, da o vsem odločaš sam, seveda sam stojiš tudi za svojo uspešnostjo, kako dobro boš usklajeval delo in prosti čas, si določal meje (se priporočam za nasvet :P) in obenem bil konsistenten. Delo za računalnikom ni za vse in silit v to nima smisla. Tehnični zapleti in nevšečnosti zagotovo povzročijo največ sivih las.

6. Imaš na svoji strani tudi brezplačno darilo, kjer te lahko moji bralci spoznajo?

Seveda! Na spletni strani www.labnotes.eu si lahko preberejo več o projektu, vsi ustvarjalci kozmetike pa si lahko brezplačno prenesejo tudi priročne nalepke za označevanje izdelkov in embalažiranje pod zavihkom »Freebies«. Na Instagramu @labnotes_eu redno objavljam slike svojih formulacij in sem ter tja kakšnega srečnega izbranca v nagradni igri obdarim z brezplačnim formulacijskim dnevnikom LAB NOTES – Formulator’s diary.

7. Bi bralcem sporočila še kaj?

Pasivni prihodki so super, le da imajo pasivno samo ime. Zahtevajo namreč veliko aktivno vloženega časa in truda v to, da »zalaufajo«. Pa če to govorim po nekaj mesecih, mogoče nočem niti vedeti koliko dela me še čaka, da osvojim nekatere osnove :). Brez nič, ni nič. In tudi traja da iz »nič« nastane »nekaj«. Osebno mi je to, kot živahnemu ovnu, ki se hitro zdolgočasi, najtežje sprocesirat in sprejet. Organizacija, sistematičnost in vztrajnost so bistvo oziroma močno olajšajo stvari (in razen vztrajnosti so mi bile vse stvari še ne dolgo nazaj precej tuje). Verjamem, da je vsak nekoč bil na začetku in da se odličnost gradi postopoma.

Poležavanje pod palmo z računalnikom v naročju digitalnih nomadov je popačena, vsiljena podoba – glede na to, da živim ob morju lahko potrdim, da se na plaži pod palmo niti na ekran ne vidi. Zdrava mera dela in palm združena v veselje do življenja, je tisto za kar menim, da si velja prizadevati :).

 

Te zanima več na to temo?

Imaš 3 možnosti:

  1. Webinar – 27 eur

Le še ta teden prejmeš ob nakupu mojega webinarja (Pol)pasivni prihodki z digitalnimi izdelki še super bonuse 🙂 

2. Tinina akademija digitalnih izdekov – 102 eur

3. 90-dnevni mentorski program Svoboda in obilje z digitalnimi izdelki – zadnjič tako veliko moje 1:1 podpore za tako dostopno investicijo

 

Leave A Reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja